Alustame aga päris algusest, ehk siis Bugaboo näol on tegemist Hollandi firmaga, mis oma esimese prototüüp käruga tuli välja 1994. aastal (see ei olnud siis veel müügiks mõeldud mudel). See mudel oli praeguse Bugaboo Cameleoni eelkäija – sealt tuleb ka BB enda nimetus Cameleonile “the iconic stroller” ehk siis see käru, mille järgi ilmselt BB brändi kõige paremini teatakse.
Käru mudeleid on Bugabool 4+1: Bugaboo Cameleon3, Bugaboo Donkey, Bugaboo Bee5, Bugaboo Buffalo ja siis see +1 on Bugaboo Runner, mis on spets jooksukäru raam, millele saab kinnitada juba enda olemas oleva bugaboo käru istme.
ISTE – kõigil Bugaboo kärudel (välja arvatud Bee) on istme osa selle nö lohuga, see tähendab, et iste läheb küll täiesti pikali asendisse, AGA ei ole tasane nagu voodi madrats vaid lapse pepu jääb nö lohu sisse. Samas selg on jätkuvalt lapsel seal magades sirge ja jalad on vaid siis veidi ülespoole – meie JJ näiteks just eelistab seda tüüpi istmeid, sest need ka toetavad last paremini ja päris väiksena istudes ei vaju ega libise laps sealt ebamugavasse asendisse (iste on mõeldud kasutamiseks alates ca 6- elukuust).
Teine teema on ISTME ja VANKRIKORVI kasutamine ja paigladus. Bugaboo kärudel ei ole klassikalist kahes osas korvi ja istet, vaid nii korvi kui ka istme tekstiil kinnituvad ühele ristküliku kujulisele raamile, mis omakorda läheb siis käruraamile. See tähendab kahte asja, kui üks neist osadest ei ole parasjagu kasutuses, siis on seda hea hoiustada, kuna tekstiil võtab siiski üsna vähe ruumi. Teisalt, kui on soov vaheldumisi kasutada käru korvi ja istmega, siis on see pidev kangaste ümbersättimine pisut tülikas (aga ega ma ei tea ka, et miks seda teha vaja oleks.
Ja kui keegi nüüd kohkub, et vankrikorv on tekstiilist ja äkki pole beebile piisavalt korralik või ei pea sooja, siis ma rahustaks, et tegelikult on korv väga korralik ja asjalik. Külgedel on kangas mitmekordselt, põhjas on puidust plaat, selle peal madrats, sellel veel omakorda aerosleep kate (et laps ei higistaks ja õhk läbi käiks) ja see kõik omakorda siis veel kattega kaetud.
Vankrikorv ja iste kasutavad ühte ja sama kaarvarju.

Nii korvi kui ka istme tekstiil kinnitub raamile takjakinnitustega, lisaks läheb istme osa veel ka eraldi lisa kinnitusega ümber raami
Bugaboo Cameleon
Esmalt oli Bugaboo prototüüp, seejärel täiustatud päris kärude mudelid Frog ja Gecko (mis juba meenutavad silmale tänapäeva Cameleonit) ja aastal 2005 tuli turule Bugaboo Cameleon (mida täna järelturul nimetatakse ka Cameleon 1 käruks).
Cameleon 1 käru on kõige lihtsam ära tunda selle järgi, et lükkesanga külgedel on sanga kõrguse muutmiseks “lipsukesi” meenutavad lingid – kõigil järgnevatel Cameleoni mudelitel on see süsteem asendatud nö klappidega, mis lahti käivad.
Cameleon + (järelturul siis tuntud kui Cameleon 2) saabus turule suuremas osas 2007 (aga liigub ka veidi varasema aastaarvuga raame). Suurim muutus, mis silmaga näha, ongi see uus sanga pikendamise süsteem, mis varasemast lihtsamaks tehtud.
Cameleon 3 (ainus Cameleon, mida Bugaboo ka ise siis koos numbriga nimetab) on saadaval alates 2012. aastast, sel korral sai stabiilsemaks ja tugevamaks kogu käru raam, muudeti esirataste kinnitussüsteemi (töökindlamaks ja mugavamaks, mõne meelest ka ilusamaks), lisaks sai ka turvakaar uue kinnitusviisi, kus lapse kärusse panemiseka ja sealt välja võtmiseks ei pidanud enam turvakaart tervenisti eest võtma vaid sai seda avada ka vaid ühelt küljelt. Just nende esirataste järgi saab visuaalsel vaatlusel aru, et tegemist on Cameleon3 vankriga – enam ei ole neid teravatipulisi esirataste pealseid, mis varasematel mudelitel. Pärast Cam3 välja tulekut ei ole Cameleon enam mudelite osas põhimõtteliselt uuenenud, välja on tulnud erikollektsioone, kuid nende erilisus siis seisneb uutes kangastes ja värvilahendustes.

Vasakult: Andy Warhol+Bugaboo Happy bugs, Bugaboo by Diesel, Bugaboo Cameleon3 Elements
- kaalub 9,6kg
- sang on üleviidav
- käsipidur
- ees pöörlevad väiksed rattad, mille saab talvel suuremate vastu vahetada, väiksemate rataste vedrustust saab seadistada vastavalt lapse kaalule
- taga suured rattad, käru saab kasutada ka kahe rattaga, selliselt siis suurte rataste peal enda järel tõmmates (näiteks rannas, metsas vms)
- mahuka alumise pakikorvi saab pealt nööriga ka sulgeda
- vastavate adapteritega saab kinnitada ka erineivaid turvahälle raamile
- saab kasutada alates sünnist (vankrikorviga) ja edasi istmega kuni ca 3-aastase lapsega, käru kandevõime kuni 17kg
- hind alates 999€
Ehk, et Cameleon on ideaalne käru linnatingimustes, aga saab hakkama ka pargis ja kergemal terviserajal.
Bugaboo Bee
Bee ja Cameleon on Bugaboo pere vanimad liikmed ja seepärast on neil ka kõige rohkem eri mudeleid. Bee puhul siis Bee, Bee+ ja Bee3 ja Bee5. Selle käru teeb eriliseks see, et tegemist on teistest kergema jalutuskäruga, iste ei ole selle tüüpilise lohuga vaid käib siledalt lamavasse asendisse. Kõik 4 ratast on küll üsna pisiksesed, aga samas vedrustusega. Kokku käib võileivaks. Bee5 on siis ennekõike ikka linnakäru ja sobilik suvel ja reisimiseks.

Vasakult: kollane tavaline Bee3, must Bugaboo by Diesel Rock special edition
Tehniline info
- käru kaal 8,7kg
- iste käib mõlemat pidi ja seda on võimalik lapse kasvades veidi pikendada
- pikendatav lükkesang
- vastavate adapteritega saab kinnitada ka erineivaid turvahälle raamile
- peale ei käi tüüpilist vankrikorvi, aga on olemas eraldi Bee kookon, millega on käru sobilik ka alates sünnist (aga siis küll ainult linna tingimustes)
Bugaboo Buffalo on tegelikult kõige värskem BugaBoo vanker (kui Runnerit mitte lugeda hetkel), võiks öelda, et Buffalo puhul võeti arvesse kõigi teiste kärude nö miinuseid ja keerati need plussiks.
Käru on ruumika istmega ja rattad on nii ees kui ka taga maastikule sobivamad ning täiskummist. Buffalo oli ka esimene Bugaboo, mis läks müüki uut tüüpi pikendatava kaarvarjuga – see vari on nüüd kõigil mudelitel ja on tõesti väga pikk, kaitstes last nii päikese kui ka näiteks tuule eest, olukordades, kus suvevarju kasutamine ehk enam nii mugav ei ole, nt sügisel-talvel.
NB! Buffalo on ainus Bugaboo käru, mis on disainitud selliselt, et selle lükkesanga külge võib (mähkme)koti riputada. Teiste kärude puhul BB sellist teguviisi ei soovita, kuna koti raskust ei ole raami disainis arvestatud ja selle raskus võib käru hoopis uppi tõmmata.
Tehniline info
- käru kaalub 12.3kg
- jalgpidur
- lükkesangal on kohe olemas konksud koti riputamiseks (kannab kuni 6kg), lükkesang on pikendatav
- käru laius 60cm
- nii esimesed kui ka tagumised rattad on täiskumm, ees olevad on pöörlevad ja fikseeritavad
- erinevalt Cameleonist on alumine pakikorv pealt avatud, aga siiski päris suur ja mahukas
- vastavate adapteritega saab kinnitada ka erineivaid turvahälle raamile
- saab kasutada alates sünnist (vankrikorviga) ja edasi istmega kuni ca 3-aastase lapsega, käru kandevõime kuni 17kg

Vasakult: Bugaboo by Diesel Denim special edition, Buffalo Classic+ special edition ja nö tavaline Buffalo roosa varjuga
Donkeyst olen ma siin blogis ka varasemalt mitu korda kirjutanud, on ju see ka meil hetkel kasutuses olev käru ja kasutajana võin kinnitada, et tegemist on võrratult mugava käruga.
Donkey teeb eriliseks see, et seda on võimalik kasutada ühe lapsega, kahe eri vanuses lapsega, aga ka kaksikutega ning kui lisada seisulaud, siis tegelikult ka 3 lapsega. Kuid olenemata valitud variandist, on käru ikka lihtsalt manööverdatav ja mahub läbi ka standard ustest.